30 Ekim 2015 Cuma

Amaca Uygun Çeşitli Kavanozlar

Kavanoz bir mutfağın en önemli eşyalarındandır. Gerek dekoratif gerek işlevsel olarak mutfağımızda bir çok kolaylık sağlarlar. Bu yazımda size evde kullandığım ve çok beğendiğim kavanozlardan bahsedeceğim.
İlk olarak çay ve çay şekeri için kullandığım kavanozlarım:

Bu kavanozlar hem dekoratif hem de çok kullanışlı. İyi bir çay yapmanın en temel şartı taze saklanmasıdır. Bunun için de kapağı sıkı kaplar kullanılmalıdır. Bu kavanozlar tam amaca uygun :-)Desenli olmaları tezgah üzerinde kullanmamı da sağlıyor. 
Un ve toz şeker için ise daha büyük kavanozlar tercih edilmeli. Bu malzemeler fazla miktarlarda killanıldığı için küçük kaplar kullanışlı olmuyor. Bu nedenle ben şu sekilde kavanozlar kullanıyorum:


Bir diğer  kavanoz türü de porselen kavanozlar. Bu kavanozların tek dezavantajı içlerini göremememiz. Ama şekil olarak öyle şirinler ki mutfağımda olması gerek diye düşünüyorum:-) Ben bunları şehriyelerim için kullanıyorum. Eğer siz de benim gibi porselen sevenlerdenseniz bu şekilde kullanabilirsiniz.


Bunun dışında baharat takımıma koymadığım kuş üzümü, tarçın,kakao, hindistan cevizi gibi gıdaları da ufak cam kavanozlarda saklıyorum. Bunlar az miktarlarda alınıp kullanılan gıdalar olduğu için ufak kavanozlar daha kullanışlı ayrıca cam olması yine içindekileri gördüğümüz için kolaylık sağlıyor.

Son olarak da kuru bakliyatlar var. Bunları kapağı sıkı cam kavanozlarda saklıyorum. En ufak bir nem bile ürünlerin bozulmasına neden olabiliyor ve başarısız bir yemek ortaya çıkıyor. Bu nedenle bakliyatlarımı metal kapaklı cam.kavanozlarda saklamayı tercih ediyorum. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder