25 Şubat 2016 Perşembe

İki Renkli Sütlü Tatlı

Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba demek ne kadar da güzel,
Yazmayı, paylaşmayı inanın çok özledim ama son on gün içerisinde hem iş yoğunluğu hem de teknik sebeplerle fırsat bulamadım:) Teknik sebepler diyorum çünkü telefonum bozuldu :( İş yerinde bir kazaya maruz kaldı ve maalesef bozuldu. Onun tamir aşaması, tamiri mümkün olmayınca yeni telefon arayışı derken on gün blogumdan uzak kaldım. Neyse şimdi buradayım ve bu aranın ardından tatlı bir paylaşım yapayım dedim.

İki Renkli tatlı


Bu yazımda iki renkli sütlü tatlı tarifimi paylaşmak istiyorum. Daha önce de evde puding yapımıyla ilgili bir yayınım olmuştu ama bu tarifte ufacık değişiklikler görebilirsiniz.

Beyaz kat için:

Yarım lt süt
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
Yarım su bardağı toz şeker
Yarım paket vanilya
Yarım paket toz kremşanti veya süt kreması

Kakaolu kat için:

Yarım lt süt
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
Yarım su bardağı toz şeker
Yarım paket vanilya
1-2 yemek kaşığı kakao

Yapılışı


İki kat da aynı şekilde yapılıyor. Tek fark beyaz muhallebide kremşanti var. Kremşanti hariç tüm malzemeleri karıştırıp pişiriyoruz ve muhallebi kıvamına gelince altını kapatıyoruz. Sade olan muhallebiyi ocaktan aldıktan sonra içerisine kremşanti veya kremayı ilave ediyoruz ve çırpıcı ile 5 dakika çırpıyoruz. Bu ekleme muhallebimize kremamsı bir lezzet getiriyor. Ve dilediğimiz sırayla tatlı kuplarına döküyoruz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder