9 Şubat 2016 Salı

Kalanchoe Bitkisiyle Evimize Gelen Renkler



Herkese yeni bir yazıyla merhaba demek istiyorum :)
Bir kaç gündür havaların güzel olması ve güneşi görmek bana balkonumun yaz günlerindeki çiçekli hallerini hatırlattı. Hafta sonu biraz çiçeklerimle uğraştım. bir kısmının toprak takviyesine bir kısmının suya bir kısmının da kuru yapraklarının temizlenmesine ihtiyacı vardı. Güneşle birlikte rüzgar bazı bitkilerimin tomurcuklanmasını ve çiçek açmasını sağlamış. Onları görünce çok mutlu oldum:) Onlarla ilgilenirken evde ve balkonda hiç bir bitki olmasa nasıl olur diye düşündüm. Onların renklerine, verdiği enerjiye ve görüntüye öyle alışmışım ki onlar olmadan ev bana çok boş geliyor. Ben de bunun üzerine sizlerle evde ve balkonda yetiştirilebilecek bitkilerden bahsetmek istedim bu yazımda. 
Bitkilerin dekoratif özelliklerinin yanında çok da iyi birer ev arkadaşı olduklarını düşünüyorum. Belki bu yazımı okuyan ve bitkileri sevmeyenler vardır. Bitkilerin bakımını sevmeyen olabilir ama onların varlığını sevmeyen yoktur diye düşünüyorum. Kimi insan evinde evcil bir hayvan besler. Onun kendine arkadaşlık ettiğini düşünür. Bitkilerde öyledir. Canlı olmak sadece el, kol... gibi uzuvlarının olması demek değildir. Tepki vermek/cevap vermek en belirgin canlılık özelliğidir. Bitkiler de bu özelliklerini onlara gösterdiğimiz sevgi ve ilgi karşılığında verirler.
Şimdi bu yazımda anlatmak istediğim bitkime geçmek istiyorum. Kalanchoe (Kalanşo) bitkisi... Şuan evimde en çok çiçeği olan bitki bu olduğu için ilk olarak ondan başlamak istiyorum. 
Kalanchoe bitkisi sert ve koyu renk yapraklı oldukça farklı renkleri olan bir bitkidir. Bitkinin boyu saksı büyüklüğüne ve cinsine göre değişebilir ancak ortalama 40 cm'e kadar uzayabilir. Koyu yeşil yapraklarının arasından uzayan çiçek  dallarında minik minik çiçeklerin biraraya gelmesiyle oluşan topluluklar vardır. 

Bakımı

Kalanchoe bitkisi suya hassastır, fazla suyu sevmez. Kış aylarında haftada bir kez, yazın ise 3 günde bir sulanması yeterlidir. Tabi sulama yaparken toprak kuruluğu kontrol edilmelidir. Ortamın nemine göre bitkini suyu topraktan alma miktarı değişebilir. Bu nedenle sularken toprağın kuru olmasına dikkat edin. Eğer toprak nemliyse sulama süresini öteleyebilirsiniz. 

Bu bitkinin ihtiyaç duyduğu toprak özelliği her bitkide olduğu gibi mineralli olmasıdır. Aşırı sert veya menekşe toprağı kadar yumuşak bir toprak yerine daha orta sertlikte bir toprak tercih edilmelidir. Gerekiyorsa toprak ve saksı değişimi mayıs ayında yapılmalıdır. 

Kalanchoe bitkisi aydınlık ortamı sever. Ama direkt güneşe maruz bırakmamanızı tavsiye ederim. Yaprakları çok sulu olduğundan güneşi direkt olarak alması yaprakların buruşup yanmasına neden olur. Günde yaklaşık 2 saat kadar güneş gören bir yerde ihtiyacı olan ışığı ona sağlamış olursunuz. 
Rüzgar bu bitki için önemli hususlardan biri. Bitki kuvvetli rüzgarı sevmez. Eğer sonbahar ve kış aylarında dış mekanda bırakırsanız yapraklarını döker. Kalanchoe'nun havadar bir yerde ama rüzgara maruz kalmayacağı şekilde yerleştirilmesi gerekir. 
Kırmızı Kalachoe 

Ben Kalanchoe'larımı kışın camekanlı balkonumda besliyorum. Arada havalandırıyorum ve güneşten ihtiyacı olan enerjiyi rahatlıkla sağlıyorum. Nisan, mayıs aylarında açık balkona çıkaracağım ama yine rüzgar ve güneş faktörlerine dikkat etmem gerekiyor. Ancak benim şöyle bir sorunum var. Bu biykiyi kumrular çok seviyor ve yapraklarını yiyorlar. Açık balkondayken onlardan koruyabilmek için etrafına kaktüsler koyuyorum:) Yoksa benim güzelim Kalanchoe'larım kumrulara yem oluyor:) Eğer boyle bir sorun yaşarsanız ya fırıldak ya da kaktüslerden yardım isteyebilirsiniz:)))

Çoğaltılması

Bitkinin çoğaltılması çok kolay. Yapraklarından bile ektiğinizde tutuyor ve büyüyor. İster yaprağından ister dalından (ama çiçeksizken yoksa küser) nisan-mayıs ayında ekebilirsiniz.

Turuncu Kalanchoe
Kalanchoe ile ilgili sizlerle paylaşmak istediklerim bunlar. Eğer sorunuz veya bunlara ek olarak vermek istediğiniz bilgi var ise yorumlarda paylaşmanız çok hoşuma gider. Ben yazarken çok keyif aldım umarım sizler de okurken keyif alır ve belki de bir tane yetiştirmeye karar verirsiniz:)) Bundan sonraki yazılarımda da diğer bitkilerimden bahsetmeyi düşünüyorum.
Canlıları sevmek hele sizlere güzellikleriyle eşlik eden bitkileri sevmek hayatı sevdirir. 
Mutlu günler...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder