9 Mayıs 2016 Pazartesi

Şifa Kaynağı Elmalı Ihlamur

Merhabalar,
İlkbahar aylarına girmiş olsak da havalar tam olarak ısınmadı. Özellikle son bir haftadır hava durumundaki dalgalanmalar sağlığımız açısından sorunlar yaratabiliyor. Pek çok kişiden duyuyorum uyku hali, yerinden bile kalkmak istemeyecek kadar halsizlik ve boğaz ağrısı gibi ufak tefek sorunlar yaşayabiliyoruz. Önlem olarak yapmamız gerekenleri yerine getirirsek en hafif şekillerde bu sorunları atlatabiliriz.
Halsizlik ve uyku için yapmamız gerekenler bol vitamin almak. Bunun için mevsim meyveleri ve kuru yemişler çok iyi bir çözüm yoludur. Bunun dışında yine pek çok kişide görülen boğaz ağrısıyla başlayan grip için de ıhlamur çok iyi gelecektir diye düşünüyorum. Ihlamur bem vücuda rahatlık verir, dinginleştirir hem de grip için en doğal çözümü nizlere sunar. Ben de sizlerle evde yaptığım Elmalı Ihlamuru  pahlaşmak istedim.

Elmalı Ihlamur


İlk olarak suyu kaynatmaya bıraktım. Su iyice kaynadıktan sonra dilimlemiş olduğum bir bütün elmayı içerisine attım ve bir kaç dakika da bu şekilde kaynattım.
Elmalı Ihlamur


Hafiften yumuşayan elmaların içerisne yeterli miktarda (kişi başı bir tutam) ıhlamuru içerisine ilave ettim. 

Ihlamur


Ihlamurla birlikte 5 dakikda kadar daha kaynatıp demlenmeye bıraktım çayımızı. Kapağını kapatarak buharın içeride kalmasını sağladım. Demlendikten sonra süzerek demliğe aldım ve bir kaç damla limonla birlikte servis ettim. Tatlandırma işlemini ister şeker ister bal ile yapanilirsiniz. Bu çay sadece hasta olunca değil hastalık gelmeden de önlem olarak tüketilmesi gereken bir çay.
Herkese sağlıklı günle dilerim:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder