23 Ekim 2017 Pazartesi

Bebek Ekmeği Yapımı

Merhabalar,
Yine bir bebek yiyeceği tarifiyle burdayım😊 6 aylık bebekler ek gıdalara doktor onayıyla başlıyor. Ek gıdalara yoğurt, meyve gibi bebeğin kolay kabul edebileceği yiyeceklerle başlanıyor ve sonrasında çeşitlendiriliyor. Ben de şuan 9 aylık olan oğlumla birlikte bu eğlenceli süreci yaşıyorum. Eğlenceli diyorum çünkü insanın bebeğini beslemesi, onun farklı tatlara olan tepkilerini görmesi, sevdiği-sevmediği lezzetleri keşfetmesi çok güzel. Bu süreçte elimden geldiği kadar evde hazırlanmış gıdalar kullanmaya çalıştım ve çalışıyorum. Bunlardan bir tanesi de ekmek.
Evde yapılan ekmek

Doktorumuz aabah kahvaltısında ekmek yiyebileceğini söylediğinde başladım denemelere. Şuan çorbalarıyla da biraz veriyorum. Oğlum çok severek yiyor. Şimdi çok kolay bu ekmek yapımını sizlerle paylaşıyorum.
Birincisi sade ekmek yapımı:
Malzemeler
1 su bardağı beyaz un
1 su bardağı tam buğday unu
1 yemek kaşığı ekşi maya
1 tatlı kaşığı yoğurt
1 yatlı kaşığı zeytin yağı veya tereyağ
1 su bardağından eksik ılık su
Ekmek mayalama

Yapılışı: Malzemelerin hepsi oda sıcaklığında olacak şekilde hazırlanıp hamur haline geririlir. 2 saat üstü ıslak havluyla kapalı şekilde mayalanmaya bıraklır ve süre sonunda ekmeklere şekil verilir.
Ben iki tane küçük ekmek yapıyorum. İnce uzun şekil verip üzerine bıçakla çikipler atıyorum. Dilerseniz üstüne biraz yağ sürerek parlak ve yumuşak olmasını sağlayabilirsiniz.
Evde ekmek yapımı


İkincisi ise cevizli ve kayısılı ekmek:


Malzemeler
1 su bardağı beyaz un
1 su bardağı tam buğday unu
1 yemek kaşığı ekşi maya
1 tatlı kaşığı yoğurt
1 yatlı kaşığı zeytin yağı veya tereyağ
1 su bardağından eksik ılık su
1 yemek kaşığı ceviz tozu
1 tatlı kaşığı dövülmüş susam
3 adet küçük küçük doğranmış kuru kayısı

Bebek ekmeği
Yapılışı yine aynı sade ekmekte olduğu gibi. Malzemeler ılık olacak şekilde karışırılıp yumuşak bir hamur elde edilir. 2 saat mayalanması için beklenir. Brn uzun rkmek şekli verdim ama siz dilerseniz yuvarlak veya daha küçük ekmekcikler de yapabilirsiniz. Umarım dener ve beğenirsiniz ve benimle yorumlarda paylaşırsınız 😊

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder