27 Kasım 2017 Pazartesi

Bebekler için marmelat yapımı

Merhabalar,
Yine güzel ve pratik bir tarifim var sizlere...Marmelat...

Marmelat

Çok kolay bir yapımı var. Ben oğlum için hazırlamıştım. O yüzden şeker kullanmadım. Tek malzeme meyve :)
Yazın kayısı, şeftali ve mürdüm eriğinin tam olgunlaştığı zamanda bolca aldım ve kışa hazırlık yaptım. Nasıl yaptım?
Kayısı ve şeftaliyi iyice yıkadıktan sonra cam rendeden geçirdim. Bebekler için kullanılacaksa cam rendeyi tavsiye ederim. Metal malzemelerin kesmesi sonucu vitaminlerde bir miktar azalma oluyor. Bu durumu ortadan kaldırmak için cam rende çok iyi oluyor. Rendelediğim meyveleri tencereye aldım ve kısık ateşte kaynatmaya başladım. Kaynamaya başladıktan sonra 15-20 dakika kaynattım ve sıcak olarak kavanozlara doldurdum. Hemen sıcakken kapaklarını da kapattım. Ters çevirip bir gece bu şekilde beklettim.
Mürdüm eriğinin kabuklarını ayırabilmek için önce sıcak suya attım ve 30 saniyede sudan çıkardım. Kabuğu soyulan erikler zaten çok yumuşak olduğu için tahta kaşıkla bile ezilebiliyor. Eğer zorlanırsanız yine cam rende kullanabilirsiniz. Aynı şeklide 15-20 dakika kaynatıp sıcakken kavanozlayıp kapağını kapattım. Ters çevirip bir gece beklettim.
Bu şekilde hazırladığınız marmelatları bebeğinize rahatça yedirebilirsiniz. İsterseniz sulandırıp meyve suyu yapabilirsiniz. Muballebisiyle, yoğurduyla ya da sabah kahvaltısında reçel olarak bebeklerinizin öğünlerini zenginleştirebilirsiniz.
Afiyet olsun miniklere...

Not: Şekersiz olarak hazırlandığı için marmelatlarınızın bozulması daha kolay olacaktır. Bu nedenle minik minik kavanozlara hazırlarsanız ve açtığınız kavanozu buzdolabında bekletirseniz bozulmayı engellersiniz.
Sevgiler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder