25 Aralık 2017 Pazartesi

Şehriye çorbası tarifi

Soğuk kış günlerinde içimizi ısıtacak çorbalardan devam ediyorum. Herkese merhaba😊ben yaz kış fark etmeden çorba sevenlerdenim ama soğuk günlerde kıymeti pek bir belli oluyor. Ben de bu yazımda lezzetli bir şehriye çorbası anlatmak istedim.

 Tel şehriye çorbası

Malzemelerimiz
1 kase tel şehriye
1 adet havuç
1 adet soğan
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı salça
1 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı sıvı yağ
Nane,kekik, pulbiber, tuz
İsteğe göre tavuk veya et suyu

Hazırlanışı

Önce tenceremize yağlarımızı alıyoruz ve rendelediğimiz havuçları kavuruyoruz. Havuçlar biraz yumaşayınca tel şehriyeleri de ekleyip devam ediyoruz. 2 dakika kavurduktan sonra unumuzu ekleyip kokusu çıkana kadar karıştırıyoruz.

Son olarak salçamızı da ekleyip kavurma işlemini tamamlıyoruz. Salçayla birlikte 1 bardak kadar soğuk su ekleyip karıştırırsak salçayı yakmamış oluruz. Salçanın çiğ kokusu gittikten sonra üzerine yine 1 bardak soğuk su ilave ediyoruz. Soğuk su unun topaklanmasını engelleyecektir.

Tamamen çözünüp akıcı bir kıvam alınca sıcak su ekliyoruz. Yaklaşık 3 bardak su ekleyebiliriz ama siz yine de temkinli davranın. Her unun su tutma özelliği farklı olduğundan ölçüler değişebilir. Siz istediğiniz kıvama gelene kadar su ilave edebilirsiniz.

Eğer et veya tavuk suyu kullanacaksanız bu esnada ilave edebilirisiniz. Et suyunu nasıl hazırladığıma buradan görebilirsiniz. Hatta içerisine haşlanmış tavuk parçaları da atabilirsiniz. Suyunu verdiğimiz çorbanın içerisine bir adet soğanı bütün olarak atıyoruz. Soğana çizikler atardanız lezzeti daha hızlı geçer. Ben blenderdan geçmeyen çorbalarda soğanın parça parça ağıza gelmesinden hoşlanmıyorum. Bu nedenle soğanı bütün atıyorum. Bu şekilde de çok iyi sonuç alıyorum.
Baharat ve tuzumuzu da ekleyip kaynadıktan sonra 5-6 dk kısık ateşte pişiriyoruz. İsteğe göre limon sıkabilirdiniz.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder