4 Mart 2018 Pazar

Şipşak Buzluk Böreği

Merhaba,
Bazen canımız yemek yapmak istemez ya da ani bir misafir gelir ve ne yapacağımızı şaşırırız. İşte tam da bu anlar için dondurucu bizim kurtarıcımız oluyor. Mutlaka dondurucuda pratik bir şeyler vardır. Bu yazımda vereceğim börek tarifi de dondurucuya atıp istediğimiz zaman pişirebileceğimiz bir börek. Özellikle çalışanlar için inanılmaz kolaylık sağlıyor. Akşam yemeklerin yanına ikişer tane pişirince hem sofrada değişiklik oluyor hem de ne yapsam zahmetinden kurtuluyorsunuz. Ben de bu haftasonu dondurucu böreği yaptım. Bir kısmını hemen pişirdim bir kısmını da attım dolana. Bir gün ‘ohh bugün de börek var hazır, atarım fırına pişer’ diyeceğim😊
Böreğin tarifi çok kolay. İçini siz nasıl isterseniz yapabilirisiniz ama ben donrucuya atmak için peynirli tercih ediyorum. Kıymanın donu salmadan pişirmek sağlık açısında çok tehlikeli. Patatesliyi de taze taze daha çok seviyorum. O nedenle peynir en garantisi😊
dondurucu böreği


Malzemeler

3 yufka
1 su bardağı süt
Yarım çay bardağı sıvı yağ
Peynir
Üzerine sürmek için yumurta sarısı
Susam, haşhaş, çörek otu

Yapılışı

Yufkalar  8 üçgen dilim şeklinde kesilir. Süt ve yağ bir kasede çırpılır.

Bir dilim yufkaya süt ve yap karışımımdan sürülür. Üzerine nir dilim daha yufka koyulur. Yani iki kat yufka arasında süt+yağ karışımı olacak şekilde. Daha sonra iç harç koyulur ve iki parmak kalınlığında çok sıkmadan sarılır.
suya atılan börek

Tüm yufkalar bu şelikde sarıldıktan sonra dondurucuya koyulacak olanlar uygun bir kaba veya buzdolabı poşetine aralarında yağlı kağıt olacak şelilde yerleştirilir.
Buzluğa atılan börek

Eğer dondurucuya atmadan hemen pişirilecekse bir kaba su koyulur ve börekler suya batırılı çıkarılır. Dondurucudan çıkan börekler için ıslatma işlemine gerek yoktur. Olduğu gibi yaplanmış tepsiye dizilip 180 dereclik öncesennısıtılmış fırında pişirilir. Üzerine yumurta sarısı ve isteğe göre susam, haşhaş, çörek otu serpilenilir.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder